Švestky, bohatá kultura, důraz na tradice a folklor, přitom ale dynamický rozvoj a pulzující život, krásné turistické cíle i zajímavé pracovní příležitosti. Na to vše odkazuje nová vizuální identita města. Vernisáž výstavy této nové identity se uskutečnila 6. března v Domě kultury Vizovice.
Součástí vernisáže bylo i představení manuálu jeho autory z agentury GATE 78 s.r.o.. Výstava potrvá do 10. dubna 2023 a bude otevřena po – pá 8.00 – 12.00 a 12.30 – 16.30 hod.
Vizuální identita Města Vizovice
Základní myšlenkou nové identity je rozdělení názvu města VIZO:VICE. VIZO – jako VIZE, VICE – jako VÍCE. Dvojtečka pak není obyčejnou dvojtečkou, ale symbolem švestek, resp. jejich pecek. Nová vizuální identita má jednoduše odkazovat na to, že ve městě je všeho více a Vizovice jsou tedy místem, v němž stojí za to žít, protože zde prožijete „pecka život“.
„Vizovice jsou samy o sobě značkou. Lidé po celé zemi si je spojují se švestkami, slivovicí, Trnkobraním nebo jedním z největších metalových festivalů v Česku. Město ale nabízí spoustu dalších unikátních věcí a akcí. A právě bohatost Vizovic, a to od kultury přes společenské události, od tradic přes vizionářství, je základním pilířem nového loga. Jednotný vizuální styl je pro moderně se rozvíjející město základním marketingovým prvkem 21. století“, řekla starostka města Silvie Dolanská.
Jednotná vizuální identita se rodila od poloviny loňského roku, kdy vedení města chtělo mít k dispozici materiál pro jednotnou komunikaci Vizovic a organizací, které zřizují.
Do prvního kola výběru se přihlásilo šest agentur, tři z nich postoupily do druhého kola. Mezi prvním a druhým kolem se navíc uskutečnila výstava, při níž mohli o nejlepším návrhu hlasovat také občané. Loni v říjnu se pak konala i veřejná prezentace těchto návrhů se zástupci všech tří agentur. Komise pro druhé kolo výběrového řízení byla sestavena tak, aby se jí mohli zúčastnit všichni zastupitelé, aby bylo zaručeno, že identita bude nadčasová a bylo rozhodnuto o výherci napříč politickými stranami v zastupitelstvu. Komise měla také možnost přihlédnout k výsledku hlasování veřejnosti. Nakonec byl vybrán návrh a koncepce agentury GATE 78 s.r.o.
K nové vizuální identitě města se vážou přísná pravidla použití, a to od barevných variant, přes styl písma, po její celkové využití. Zároveň nabízí i celou řadu nápaditých kombinací slov, které odkazují třeba na VIZE města nebo VÍCE kultury.