Valašský jezdec Jaroslav Orsák letos na českých tratích absentuje. Důvodem je jeho kompletní účast na podnicích seriálu FIA mistrovství Evropy v týmu GPD Mit Metal Racing Team společně se zádveřickým jezdcem Antonínem Tlusťákem. Českým fanouškům předvede své umění po delší době na Barum Czech Rally Zlín, která se pojede ve Zlíně a jeho okolí na přelomu srpna a září.
V evropském šampionátu aktuálně okupuje s vozem Mitsubishi Lancr EVO IX R4 druhou příčku v hodnocení Production Cupu. „Cílem před sezonou bylo umístění v nejlepší trojce, takže zatím je to pro nás velký úspěch. Mohlo to být ale i lepší,“ pověděl Orsák s narážkou na nedokončené závody na Azorských ostrovech a v Belgii, kde po haváriích odstoupil a bodově vyšel na prázdno. Do konce šampionátu zbývá pět závodů a ztráta na vedoucího Aignera činí pouhých dvanáct bodů! „Andreasův náskok je sice minimální, ale je to těžký soupeř. Vítězství na barumce by pro nás bylo velkým krokem v boji o titul. Samozřejmě do každého závodu nastupujeme s maximálním nasazením, ale všechny jsou pro nás zatím nové, takže se učíme. Barumka je jiná, tady jsme doma, máme u tratí spoustu fanoušků a samozřejmě zde panuje každoročně skvělá atmosféra. Budeme se snažit podat co nejlepší výkon,“ řekl devětadvacetiletý Jaroslav Orsák.
O body do českého šampionátu usiluje zlínský Jan Jelínek. Ten letos z lanceru deváté evoluce přesedlal do fabie S2000, takže bere letošní sezonu spíše jako testovací. I tak ale prohání špičku velkého českého mistrovství, i když na ty nejlepší mu pořád ještě kousek chybí. „Stále se učím. Je to úplně něco jiného, než enko, se kterým jsem celý život jezdil. Díky podvozku drží mnohem více v zatáčkách, brdy fungují lépe, takže je možné brzdit později a tak dále. Takže to teď musím přenést na tu trať a věřím, že se ještě můžu zlepšit,“ uvedl zlínský jezdec. I pro Jana Jelínka je zlínská rally srdcovou záležitostí. „Samozřejmě tady cítím větší tlak. Je to jiné i proto, že v tom každý den žiji. Jezdím podél cest s billboardy, vnímám přípravy na cestách i mimo ně, čtu články v místním tisku. U tratí je pak větší množství fanoušků a hlavně rodina, známí a sponzoři. Nechci je zklamat, proto musím dojet až do cíle,“ přiblížil své pocity Jelínek. V minulosti měl na barumce desetiletou šňůru výpadků z různých příčin, od havárií přes technické potíže až po vyloučení. Svou první Barum Rally vyhrál ve třídě, poté následovala dlouhá černá série, kterou zlomil až vloni. „Věřím, že tím to ze mě spadlo a letos opět spatřím cíl,“zakončil pilot fabie S2000.